Kupujemy używane BMW serii 7 na co zwrócić uwagę?

bmw

BMW Serii 7 jest dowodem na to, że konkurent Mercedesa Klasy S ma również wiele cech, które czynią go atrakcyjnym. Ale przede wszystkim został zaprojektowany z myślą o kierowcy i o emocjach z szybkiej jazdy, mimo, że to w gruncie rzeczy limuzyna.

Często samochody używane BMW 7 są to auta z niejasną przeszłością, które mają za sobą ogromne przebiegi lub niefachowe naprawy powypadkowe. Na internetowych portalach ogłoszeniowych pojawia się coraz więcej zadbanych sztuk, jednak są one drogie i tak naprawdę ciężko ocenić co było z nimi robione.

Zanim kupisz upatrzony używany samochód, dobrze zastanów się nad wyborem silnika, gdyż błąd może okazać się kosztowny.

Dla przykładu 7, która weszła na rynek w 2001 r. stała się ogromną sensacją. Przyćmiła swoich najgroźniejszych rywali za sprawą ogromnej ilości elektroniki. Nowa limuzyna serii 7 wprowadza BMW w nową epokę, opartą na najnowocześniejszych technologiach cyfrowych. Większość elektroniki ukryto w elementach wyposażenia, silniku i podwoziu. Już wkrótce okazało się, że E65 nie jest tak udany od strony technicznej, jak sądzono. Obsługa systemu medialnego była koszmarnie trudna a opisująca ją instrukcja obsługi miała spore rozmiary encyklopedii. Dlatego jeżeli nie przepadasz za elektroniką omijaj wszystko od 2001 roku z BMW serii 7, a przynajmniej dobrze posprawdzaj te auta używane.

BMW E65 słynie przede wszystkim z licznych awarii elektroniki, przez co szwankują sterowniki silników, sterowniki szyb bocznych, centralny zamek, klimatyzacja, nawigacja i system audio. Notorycznie rozładowuje się akumulator, psują się czujniki, odmawiają posłuszeństwa silniki elektryczne montowane w rozmaitych elementach auta.

Na co konkretnie zwrócić uwagę?

Najczęstsze problemy to korozja, układ przeniesienia napędu i zawieszenie. Naszą uwagę powinny przykuć zwłaszcza amortyzatory wyposażone w samopoziomowanie, a w silniku ze zmiennymi fazami rozrządu może okazać się konieczna bardzo kosztowna wymiana rozrządu. Także katalizator, instalacja elektryczna i elektronika. Kłopoty sprawia turbodiesel 725 tds, w którym często dochodzi do pęknięć głowicy.

Z automatem bezpieczniej kupić słabszy silnik. Występują niedomagania wspomagania układu kierowniczego, wycieki płynu hydraulicznego. Ogólnie elektronika nie jest mocnym punktem E38, często zmuszając właściciela do wizyty w warsztacie. Trzeba uważać na samochody z silnikami Diesla, są bardzo często mocno zużyte i mają wysokie przebiegi.

5/5 - (1 vote)